Selectați pagina

Un nou coşmar în în stil hi-tech. Dacă adormiţi veţi auzi publicitate

Un nou coşmar în în stil hi-tech. Dacă adormiţi veţi auzi publicitate

reclama in capÎn viitor, reclamele ne vor urmari pana si in somn! Se intampla deja in Germania, unde pasagerii care merg cu trenul si-si sprijina capul de fereastra sunt treziti de o voce care le prezinta un nou produs sau serviciu.

Si mai mare le e mirarea atunci cand isi dau seama ca doar ei aud mesajul. Tehnologia care face totul posibil se numeste “conductie osoasa” si, in urmatorii ani, ar putea fi prezenta in majoritatea trenurilor si autobuzelor.

Cu gandul la navetistii care locuiesc in suburbii, o agentie de publicitate din Dusseldorf a venit cu o propunere inedita. “Fereastra vorbitoare”, care parca ar comunica telepatic, numai cu cei care-si ating capul de geam.

Din senin, pasagerii carora capul le aluneca in somn si se sprijina de fereastra aud un mesaj publicitar. Cand isi dau seama ca geamul le “vorbeste”, majoritatea verifica reactia celor din jur. Sunt cu adevarat surprinsi cand isi dau seama ca sunt singurii din vagon care aud mesajul.

Totul e posibil datorita unui mic dispozitiv plasat pe fereastra, programat sa vibreze cand simte o presiune.

Sebastian Hardieck, departamentul de creatie: “Un os din corp vibreaza, iar urechea interpreteaza apoi acele vibratii cu frecventa inalta si le transforma in sunet. Iti apropii capul de fereastra si nu auzi niciun sunet, dar urechea parca tot le aude… Este foarte interesant.”

Tehnologia se numeste “conductie osoasa” si permite transmiterea sunetelor prin vibratia oaselor craniene.

Desi unii sustin ca asa arata publicitatea viitorului, nu toata lumea e incantanta de idee.

Matthias Oomen, asociatie pentru transportul public: “Nu ne amuza deloc ideea unei ferestre care vorbeste. Transportul public are multe avantaje, iar unul dintre ele e ca poti calatori linistit. Problema aceasta e la fel de importanta precum pretul biletelor sau siguranta pasagerilor.”

Ideea face valva deocamdata doar pe internet, dar doua treimi din comentariile adunate sunt negative. Unii chiar cer boicotarea companiilor care vor folosi o astfel de tehnologie pentru a-si promova produsele.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=azwL5eoE5aI[/youtube]

Sursa: Pro TV

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne găseşti şi pe: