Selectați pagina

Specialiştii dezvăluie că Google, Facebook, Twitter cenzurează, spionează, manipulează utilizatorii

Specialiştii dezvăluie că Google, Facebook, Twitter cenzurează, spionează, manipulează utilizatorii

Un grup de specialişti din domeniul presei au două avertismente pentru noi: giganţii de tehnologie culeg informaţie despre noi şi, mai grav, se joacă cu minţile noastre.

Reţeaua de ştiri conservatoare Breitbart a găzduit joi, 5 aprilie, un eveniment în direct ,,Town Hall”, intitulat ,,Stăpânii universului: Marea tehnologie versus libera exprimare şi intimitate”. Redactorul şef de la Breitbart, Alex Marlow, a moderat un grup alcătuit din autoarea Ann Coulter, jurnalistul Peter Schweitzer şi Robert Epstein, psiholog cercetător de frunte la Institutul American pentru Cercetare Comportamentală şi Tehnologie.

Ei şi-au exprimat îngrijorarea că internetul, până acum o binefacere pentru conservatori, este modelat şi cenzurat de firmele de tehnologie cu tendinţă de stânga, în mod special Google, Twitter şi Facebook. Moderatorul evenimentului, Alex Marlow, redactor şef la Breitbart News, a început subliniind că presupuşii ,,consumatori” de Google, Facebook şi Twitter sunt în realitate ,,produsul” din care giganţii tehnologiei câştigă venitul lor de multe miliarde de dolari. Adică, oligarhii urmăresc şi vând cantităţi masive de informaţii personale care sunt culese de la utilizatorii lor în necunoştinţă de cauză.

Marlow a spus audienţei sale: ,,Voi nu sunteţi consumatorii, ci sunteţi în realitate produsul. Voi sunteţi ceea ce este vândut şi acest lucru se face cu totul clandestin. Niciodată în istoria Republicii Americane şi în realitate a lumii occidentale, atât de puţini oameni nealeşi [prin vot] nu au dobândit atât de multă putere şi atât de multă influenţă într-o perioadă atât de scurtă de timp”.

Prezentând-o pe Ann Coulter, Marlow i-a cerut să explice ce înţelege ea când afirmă că acest lucru este ,,chestiunea finală a exprimării libere din zilele noastre”. Ea a spus că multă vreme s-a temut că ,,mă voi trezi într-o bună zi şi voi încerca să merg la Breitbart şi nu voi putea ajunge acolo. Voi încerca să vă scriu un email şi nu voi putea …”.

,,Internetul a fost un dezastru pentru stânga politică”, a continuat Ann Coulter. ,,Stânga controlează deja toate instituţiile. Ei deţin toate reţelele. Ei deţin toate publicaţiile. Ei deţin şcolile. Ei deţin universităţile. Ei îi învaţă pe preşcolari ‘privilegiul alb’. Ei nu pot câştiga nimic din internet”. De aceea ei încearcă acum să-l controleze, crede Coulter, mână în mână cu presa de stânga care a încercat să acrediteze ideea că site-urile conservatoare de ştiri fabrică ,,ştiri false”.

» Facebook, Twitter şi Google spionează şi manipulează utilizatorii

Robert Epstein a explicat că Facebook, Twitter şi Google îşi spionează în mod agresiv utilizatorii şi influenţează ce informaţie primim de pe site-urile lor.

,,Până şi Twitter ia decizii dacă ideile exprimate de Ann Coulter pe site-ul său vor ajunge sau nu la cititorii care îi urmăresc postările”, a spus el. ,,Acest lucru se numeşte ‘trecere în umbră’ şi există dovezi pentru aceasta. Ei chiar fac aşa ceva”.

,,Aş putea vorbi încontinuu despre problema cenzurii”, a adăugat el. ,,Aceste companii stabilesc ce vom afla şi ce nu vom afla. Uneori ei vorbesc fantezist despre aceasta, de genul că vor suprima ştirile false”.

,,Adevărul este că noi nu ştim ce reguli aplică ei şi există o mulţime de dovezi că ei suprimă în mod sistematic poziţiile politice care nu le plac – nu numai de dreapta, ci şi progresiste. Ei urmăresc pe oricine vor şi nu poţi să faci nimic. Nu există scăpare”, a spus el.

Robert Epstein a indicat în mod special către Google ca spionându-şi utilizatorii. ,,Toate gmailurile, care pleacă, cele pe care le scrieţi şi cele care vin – nu contează din ce serviciu de email provin – toate sunt înregistrate, analizate şi fiecare detaliu este pus în profilul tău personal”, a spus el. ,,Până şi acele gmailuri pe care le scrii, şi toţi am făcut acest lucru – îl scrii şi apoi spui: ‘O, nu, nu pot să-l trimit, este nebunesc, nu-l voi trimite’ şi îl ştergi – el deja este înregistrat ! Face parte din profilul tău”.

,,Acest lucru se înrăutăţeşte”, a continuat el. ,,Acesta ar putea fi cel mai înfricoşător lucru pe care vi-l pot spune în această seară. Lucrez mult cu jurnalişti … Fac ceea ce se numeşte ‘expanding the headers’, ceea ce înseamnă că atunci când primesc emailuri de la editori de la revista Time, New York Times, Guardian, vreau să văd prin ce computere au trecut acele emailuri. Ghiciţi ?”

,,Toate aceste companii mari de ştiri folosesc Google pentru a-şi ţine sistemul de email. Toate acele emailuri trec prin serverele Google. Vorbesc de unii dintre jurnaliştii de frunte din lume, care investighează Google: ei împărtăşesc toate rapoartele lor, toate rezultatele muncii lor, toate proiectele, le împărtăşesc pe toate cu Google !”

Epstein a recomandat ca oamenii să înceteze să folosească Gmail, Google Chrome şi Android.

 

» Rezultatele căutării Google au favorizat-o pe Hillary Clinton în perioada de pregătire a alegerilor din 2016

Cercetarea psihologului a dezvăluit de asemenea că Google manipulează ceea ce găsesc oamenii când scriu un cuvânt în motorul de căutare Google. Epstein a studiat cât de multe voturi sau opinii poate schimba Google în acest fel pentru o perioadă mai mare de 5 ani şi 4 alegeri naţionale.

,,A reieşit că oamenii cred că este mai bine şi mai adevărat ceea ce se află în fruntea listei decât ce se află mai jos pe listă”, a spus Epstein. ,,Iată de ce 50% din clickuri merg la primele 2 variante din fruntea listei”.

Aceasta înseamnă că în alegeri contează ce nume şi ce informaţie apare în fruntea unei liste de căutare a Google. ,,Dacă, pentru votanţii care sunt nehotărâţi, favorizezi un candidat în rezultatele căutării, poţi transfera cu uşurinţă cel puţin 20% dintre ei către acel candidat, până la 80%”, a spus Epstein. ,,Şi cel puţin un grup demografic pe care l-am descoperit a fi cel mai vulnerabil grup găsit vreodată în cei 5 ani de studii este grupul republicanilor moderaţi”. Şi când echipa lui Epstein a monitorizat rezultatele căutării Google în cele 6 luni de dinainte de alegerile americane din 2016, ei au descoperit o părtinire bizară.

,,Am descoperit că rezultatele căutării Google o favorizau pe Hillary Clinton în toate cele 10 poziţii ale acelor rezultate de căutare de pe prima pagină pentru aproape toate cele 6 luni de dinainte de alegeri”, a dezvăluit Epstein. ,,Aceasta este suficient pentru a transfera 2 până la 3 milioane de voturi cel puţin, fără ca nimeni să ştie că a fost manipulat”. Echipa sa a descoperit de asemenea că era dificil să convingi Google să ofere informaţie negativă despre Hillary Clinton. Opt oameni din echipa lui Epstein au petrecut vara anului 2016 căutând să obţină din motoarele de căutare ,,informaţii negative” despre candidata democrată.

,,Astfel, de exemplu, am scris în Bing şi Yahoo ‘Hillary Clinton este …’, şi am obţinut ‘Hillary Clinton este diavolul’, ‘Hillary Clinton este bolnavă’, ‘Hillary Clinton moare de cancer’ – 8 sau 10 rezultate de căutare extrem de negative, pentru că în realitate pe acelea le căutau oamenii”, a amintit Epstein. ,,Când am mers în Google, am poze ale ecranului cu toate acestea, am scris ‘Hillary Clinton este …’ şi am obţinut ‘Hillary Clinton este grozavă’, ‘Hillary Clinton câştigă’, şi cam atât”.

Peter Schweitzer, preşedintele Institutului pentru Responsabilitate al Guvernului, a acuzat de asemenea Google că manipulează utilizatorii. Mesajul său poate fi rezumat astfel: ,,Nu există un astfel de lucru precum prânz gratis”. ,,Când te uiţi prima oară la Google la suprafaţă, este o companie minunată”, a spus el. ,,Ei îţi dau această capacitate incredibilă de căutare, acest acces la informaţie practic gratis, în sensul că nu plăteşti o taxă pentru el, dar ceea ce trebuie să nu uiţi nicicând este vechea zicală: ‘În aceeaşi măsură în care ei pot face ceva pentru tine, ei îţi pot face ceva’, şi atunci întrebarea devine: care sunt scopurile Google ?”

,,Noi ştim că ei sunt o afacere, ştim că aceşti oameni au devenit fabulos de bogaţi, aceasta cu siguranţă face parte din scopul lor”, a continuat Schweitzer. ,,Este o afacere, ei vor să facă bani, dar întotdeauna s-a ţinut în umbră acest fel de sens utopian al misiunii sociale. Indiferent cum vrei să-l defineşti, pe acesta îl are Google”.

,,Nu există nici o îndoială că ei ne manipulează”, a avertizat el. ,,Întrebarea este de ce o fac. Pe de o parte, bineînţeles, pentru a face bani; dar pe de altă parte [scopul] seamănă cu acest fel de misiune socială, această dorinţă de a ne cârmi în direcţii în care poate că nu vrem să mergem. Pentru a ne face să adoptăm anumite idei sau pentru ca copiii noştri să adopte anumite idei şi valori pe care ei le consideră importante, şi modul în care ei fac aceasta este exact ceea ce discutăm”.

» Se joacă Big Tech de-a Dumnezeu ?

Schweitzer a spus că deşi americanii pricep oarecum părtinirea presei, ei nu pot face aprecieri privind informaţia la care nu au acces. Acest lucru este extrem de tulburător când giganţii tehnologiei încearcă în mod activ să ,,suprime anumite idei”.

,,Dacă petreci 5 minute urmărind ştirile poţi detecta adesea părtinirea presei. Problema este că nu ştii ceea ce nu ştii. În esenţă, nu ştii ce informaţie nu primeşti, şi ei îţi dau acest fel de faţadă că îţi dau cea mai bună cea mai precisă şi cea mai instructivă informaţie, şi cel mai important lucru este că pur şi simplu acest lucru nu este adevărat”.

El l-a citat pe Serghei Brin, unul dintre co-fondatorii Google, care a spus că motorul de căutare perfect va semăna cu mintea lui Dumnezeu. ,,Ce înseamnă asta ? Şi cine este Dumnezeu ? Asta înseamnă că oamenii care scriu algoritmi sunt Dumnezeu ? Au ei un sentiment dumnezeiesc al ţelului lor ?”

,,Cred că acesta este unul din motivele pentru care trebuie să avem mai multă transparenţă”, a conchis el. ,,Trebuie să ştim cu ce alimentează aceşti algoritmi şi într-un sens cu ce ne alimentează pe noi, copiii noştri şi membrii familiilor noastre, deoarece dacă nu ştim acest lucru, înaintăm complet orbeşte” …

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne găseşti şi pe: