Selectați pagina

Scrisoarea Mitropolitului Ambrozie al Kalavrytei în care acesta îl îndeamnă pe Patriarhul Bartolomeu “să nu insiste asupra poziţiei eretice şi hulitoare” şi “să înceteze prigonirea celor care nu sunt de acord cu hotărârile Sinodului din Creta”

Scrisoarea Mitropolitului Ambrozie al Kalavrytei în care acesta îl îndeamnă pe Patriarhul Bartolomeu “să nu insiste asupra poziţiei eretice şi hulitoare” şi “să înceteze prigonirea celor care nu sunt de acord cu hotărârile Sinodului din Creta”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mitropolitul Ambrozie al Kalavrytei ( Biserica Ortodoxă a Greciei) i-a trimis, la data de 27 aprilie 2017 , o scrisoare deschisă Patriarhului Ecumenic Bartolomeu. Transcriem mai jos pasajele cel mai importante.

La începutul scrisorii, Mitropolitul Ambrozie al Kalavrytei îşi mărturiseşte  “întristarea adâncă şi mirarea” care l-au cuprins atunci când a aflat că Patriarhul Bartolomeu, în scrisoarea către Mitropolitul Ieronim al Atenei, a îndemnat la ocrotirea Bisericii de “părerile radicale ale Mitropolitului Kalavrytei şi cel al Pireului”.

Mitropolitul a subliniat că asemenea scrisoare poate fi privită ca încălcare a canoanelor şi “ca încercare de a instaura un primat al puterii în relaţia cu Biserica locală soră, pe când, de fapt, Patriarhul Constantinopolului deţine primatul onoarei, dar nu primatul puterii şi al valorilor”.

Conform spuselor Mitropolitului Ambrozie, rezultatul “Sfântului şi Marelui Sinod” ( şi pune ghilimele) notoriu din Kolimbari (Creta) a fost acela că Biserica Ortodoxă s-a divizat în mai multe părţi, iar turma lui Hristos s-a simţit confuză şi stânjenită! De fapt, apare o nouă schismă!”

Arhierul presupune că ” la “nesfântul” şi “nemareleSinod din Kolimbari Ortodoxiei i-a fost aplicată o rană adâncă.”.    “Decizia greşită a fost, în special, recunoaşterea existenţei mai multor Biserici creştine”.

” Deci, există mai multe “Biserici”? Atunci de ce în Simbolul Credinţei noi mărturisim “Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească Biserică”? Oare aceasta nu contravine ecleziologiei sau este chiar o greşeală dogmatică serioasă? Atunci în ce constă sensul teologic şi conţinutul dialogului (pe care îl promovaţi) cu “celelalte Biserici creştine şi confesiuni”? Oare abaterile menţinute şi neînlăturate ale acestora (în pofida atâtor decenii de dialog) justifică posibilitatea de a-i numi pe eterodocşi “Biserici”? “

Mitropolitul Ambrozie subliniază că niciodată nu va fi de acord cu asemenea “abateri ecleziologice”. 

Nu ne vom lepăda de tine, iubită Ortodoxie! Nu te vom minți pe tine, Cinstire de Părinți predanisită! Nu ne vom depărta de tine, Maică, bună cinstire. Întru tine ne-am născut și întru tine trăim, și întru tine vom adormi! Iar dacă vremea o va cere, și de mii de ori vom muri pentru tine.” (monahul Iosif Vrienios 1350 – 1431) 

În încheiere, Mitropolitul Ambrozie al Kalavrytei îl îndeamnă pe Patriarhul Bartolomeu “să nu insiste asupra poziţiei eretice şi hulitoare, conform căreia atât papistaşii, cât şi protestanţi alcătuiesc “Biserică”. Acestea sunt doar ramurile care s-au desprins  de copacul bisericii. Astăzi Biserica este numai Biserica Ortodoxă!“

Conform spuselor Mitropolitului Kalavrytei, documentul “relaţiei Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creştine” trebuie revizuit, altfel e posibilă o nouă shismă în interiorul Bisericii Ortodoxe.

ÎPS Ambrozie îl îndeamnă pe Patriarhul Ecumenic Bartolomeu să înceteze prigonirea celor care nu sunt de acord cu hotărârile Sinodului din Creta şi să organizeze un nou “adevărat Sinod Mare şi Sfânt” care va cerceta din nou subiectul  “Biserica” şi “confesiunile creştine”.

Sursa: Agionoros.ru, cu trimitere către blogul grecesc mkka.blogspot.md

 

 

 

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *