Selectați pagina

România: CONSILIUL NATIONAL AL ELEVILOR, structura lipsita de personalitate juridica, sustine introducerea EDUCATIEI SEXUALE

România: CONSILIUL NATIONAL AL ELEVILOR, structura lipsita de personalitate juridica, sustine introducerea EDUCATIEI SEXUALE

VranceaMedia: VIDEO: Educația sexuală, susținută de Consiliile Județene ale elevilor

Zilele acestea, la Focșani, Consiliul Județean al Elevilor Vrancea a organizat Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor (CNE), la eveniment participând câte doi elevi din fiecare consiliu județean din țară. Ministerul Educației Naționale a plătit masa și cazarea participanților, iar Inspectoratul Școlar le-a achitat transportul.

Elevul Petru Apostoaia, președintele CNE România, a anunțat că organismul pe care-l conduce ar avea cea mai mare reprezentativitate la nivel național, deși în România există în multe județe asociații ale elevilor care au personalitate juridică, lucru care lipsește consiliilor elevilor.

Nu există nici un temei legal pentru ca elevii reuniți la Focșani să aibă cea mai mare reprezentativitate, așa cum s-a invocat. Nici măcar nu au personalitate juridică. Este doar o structură căreia Ministerul îi achită masa și cazarea, condiții în care ne întrebăm câtă independență poate avea față de cei care guvernează”, a precizat un elev din cadrul Asociației Elevilor din Bacău.

Am solicitat aceleași relații si de la alte asociații ale elevilor din țară și am primit acelasi răspuns: Asociația Elevilor din Suceava ia act cu îngrijorare de susținerea fără temei legal că ar exista o reprezentativitate exclusivă a elevilor de către structurile numite consilii judetene ale elevilor”, iar Asociatia Elevilor din judetul Cluj ne-a comunicat despre aceste consilii că sunt simple structuri care nu reprezintă pe toți elevii români”.

Sunt, într-un fel, în subordinea Ministerului Educației Naționale. Depind de minister pentru că acțiunile lor sunt finanțate de Guvern. Nu este o structură independentă a elevilor. Când vrei să fii independent, nu accepți să fii plătit de cei care conduc învățământul. E un fel de conflict de interese ne-au spus elevii din aceste asociații.

Învățământul vrâncean este, de altfel, obișnuit cu acest stil de confiscare a reprezentativității aplicat de partidul de guvernământ care, pe plan local, a transformat un lider sindical din învățământ în inspector școlar important. Aceleași interese vor fi existând probabil și pentru tineretul partidului respectiv, de aici și exprimarea comunistă din finalul articolului apărut despre acest eveniment, în Monitorul de Vrancea, în care se menționează că această structură a consiliului elevilor ar fi singura structură care asigură reprezentarea elevilor.

Numai comuniștii mai aveau acest tip de ambiții, complet nereale astăzi când există în țară și asociatii judetene ale elevilor preocupate de activități culturale si educative, nu de introducerea orei de Educație sexuală așa cum își dorește Consiliul Național al Elevilor, ori de conferințe despre identitatea de gen și orientarea sexuală în care a fost implicat Consiliul judetean al elevilor din Vrancea anul trecut, spre revolta a zeci de mii de părinți din județ (https://vranceamedia.ro/nimeni-nu-va-poate-spune-ce-sa-faceti-cu-corpul-vostru-fie-ca-e-vorba-de-a-tranzitiona-catre-o-persoana-trans-fie-ca-e-vorba-de-avort-i-a-invatat-pe-copii-transgender-ul-patrick/)

În ceea ce privește dezbaterile din acest week-end de la Focșani, președintele Consiliului national al elevilor România, Petru Apostoaia, a făcut câteva declarații controversate, unele din ele putând fi considerate jignitoare la adresa profesorilor și elevilor.

Elevii au nevoie de profesori cât mai bine pregătiți, cât mai bine formați, de pedagogi foarte buni, pentru generațiile care vin și care sunt din ce în ce mai greu de controlat și de stăpânit”, a precizat Petru Apostoaia.

Așadar, în viziunea consiliului elevilor, nu elevii trebuie să fie bine pregătiți, ci profesorii să se adapteze scăderii nivelului educațional și caracterial al elevilor.

De aici se poate înțelege că profesorii sunt la un nivel scăzut și că nu fac față provocărilor. Când afirmația vine din direcția unui elev către un profesor care a terminat o facultate sau chiar două și care are un statut, până la urmă, atunci se poate interpreta că se răstoarnă valorile în educația din România.

Susținem educația sexuală… Nu susținem acele declarații care susțin că educația sexuală denaturează generații.” Așadar, liber la educație sexuală, cea mai importantă din toate problemele cu care se confruntă învățământul românesc în fața nivelului din ce in ce mai scăzut de cultură al elevilor! Lipsa educatiei despre igienă a fost altă afirmație care nu ar pica bine colegilor elevi, cei care sigur vor replica că a-ți face o igienă corespunzătoare nu e mare lucru. Unii elevi s-ar putea considera jigniți pentru că sunt catalogați că nu au noțiuni de igienă.

Adevăratul scop al consiliilor elevilor a rezultat si din afirmația: O problemă foarte mare este respectarea drepturilor elevilor. Ne întâlnim foarte des cu cazuri în care elevilor le sunt încălcate foarte multe drepturi: de la dreptul de a fi apelați corect (!) la dreptul de a nu fi supuși unor presiuni și unor pedepse comune sunt foarte multe drepturi încălcate, altă declarație dată de președintele Consiliului elevilor. Aflăm astfel că, în viziunea consiliilor elevilor, scoala românească este catalogată ca un loc de aplicare a unor “pedepse comune” și de încălcare a dreptului de a fi apelat corect!

Dacă ne gândim la conferința organizată de consiliul judetean al elevilor din Vrancea anul trecut, în care elevii au fost învățați de către o persoană transgender că pot fi orice gen doresc ei, înțelegem cât de important este, pentru consiliile elevilor, să fie respectată identitatea de gen si dreptul copilului “de a fi apelat” funcție de cum dorește (eventual ca în lecția de clasa a III-a în care Laura învață că se poate numi Matei și că poate deveni tată).

Întrebat fiind despre reducerea orelor de Istorie si Geografie, răspunsul președintelui Consiliului Elevilor a fost surprinzător: ”Noi nu privim acest aspect ca fiind cel mai important”. Normal: educație sexuală da, însă Istorie și Geografie nu! Se pune întrebarea cum a evoluat societatea românească și cum au ieșit de pe băncile școlii nume mari ale culturii și literaturii române: cu Istorie și Geografie în programă sau cu Educație sexuală?

”Să eliminăm toată corupția din sistem”, o declarație curajoasă venită însă din partea președintelui forului care primește bani de la… sistem pentru a organiza conferințele naționale.

Evenimentul de la Focșani a fost organizat de Consiliul Județean al Elevilor Vrancea, cel care s-a implicat și în organizarea evenimentului din 24 februarie 2018, de la Hotel Unirea, acolo unde elevilor prezenți li s-a adus o persoană transgender care a făcut declarații bulversante cu privire la noțiunile de bărbat și femeie, indicându-le elevilor din sală să-și închipuie că sunt ce vor ei – link sursă:

https://www.stiripesurse.ro/ce-au-mai-inva-at-copiii-din-vrancea-in-cadrul-conferin-ei-despre-roluri-i-egalitate-de-gen_1253416.html

Aceasta le-a vorbit copiilor – unii dintre ei aduși acolo de o profesoară de Limba Engleză de la Colegiul National Al. I. Cuza din Focsani -, despre identitatea de gen, egalitatea de gen, rolurile de gen și combaterea discriminării împotriva stereotipurilor de gen si persoanelor aflate in curs de tranziție de la un sex la altul.

La minutul 36’37’ li se spune copiilor: „Cred că este extraordinar de recompensator să facem exercițiul să gȃndim dincolo de binaritatea masculin-feminin, pentru că fiecare avem ȋn noi, fie că e 0,1%, fie că e 70-80%, din genul pe care ȋl/se consideră celălalt; și la fel de bine, și la fel de valabil, sunt acele identități care se numesc non-binare, care nu aparțin nici genului masculin, nici genului feminin, s-ar putea să aparțină amȃndurora ȋn proporții diferite și variabile sau niciunele.”

La minutul 40’02: „Identitatea de gen și orientarea sexuală sunt două lucruri diferite, care se pot combina ȋn orice fel posibil. Eu acum mă identific ca un bărbat trans, hetero, sacro (?), romantic și pan-sexual nu mă ȋntreba ce ȋnseamnă, vreau să vă faceți voi exercițiile!

La minutul 40’18, persoana transgender de sex feminin le spune copiilor: „Am avut relații de lungă durată cu femei pe care le-am considerat heterosexuale, pentru că eu – și asta vreau să fac mențiunea pentru că persoanele trans s-au săturat să fie reduse la corpul lor, la organele lor genitale; nu vrem să fim reduși la asta. Genul e aici (arată spre propriul cap). Dar există persoane trans care sunt heterosexuale, care pot fi homosexuale și care sunt homosexuale, sau orice altă identitate sexuală, orientare sexuală. Se pot ȋmbina ȋn foarte multe feluri.” (Lidia B.)

Patru elevi sibieni au fost prezenţi la Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor, ce a avut loc la Focşani, la începutul acestei luni. Printre subiectele şedinţei ce a reunit reprezentanţii elevilor din fiecare judeţ s-a numărat şi educaţia sexuală, pe care Consiliul Judeţean al Elevilor o consideră importantă pentru a fi predată în şcoli.

Adunarea Generală a Consiliului Naţional al Elevilor reprezintă o ședință care reunește reprezentanții elevilor din fiecare județ, astfel încât aceștia asistă la discuții pe diferite teme și profită de oportunitatea de a duce vocea elevilor de la nivel județean la un nivel național. Unul dintre principalele subiecte tratate la Focşani a fost introducerea educaţiei sexuale, ca disciplină obligatorie, în şcoli.
Printre asociaţiile din ţară care susţin această iniţiativă se numără şi Sibiul.

“Educația sexuală este un subiect tabu, fiind foarte ușor interpretabil și în jurul căruia se creează adeseori opinii diametral opuse. Având în vedere că anual se nasc copii a 8.500 de mame minore, România fiind situată pe primul loc în Europa cu această cifră care contribuie la abandonul școlar din învățământul românesc situat la un procentaj de 26.6% în 2018, trebuie luată în considerare introducerea orelor obligatorii de educație sexuală pentru a încetini situația alarmantă în care ne aflăm în acest moment. Luând în considerare toți factorii enumerați, așadar, Consiliul Județean al Elevilor Sibiu susține introducerea acestei forme de educație ca materie obligatorie în şcoli. Suntem profund convinși că educația este singura metodă de a preveni astfel tipare alarmante din învățământul românesc”, a explicat, pentru TRIBUNA, David Drăgan, preşedintele CJE Sibiu.

Județul Sibiu a fost reprezentat la cea de a XXVII-a întâlnire, desfășurată la Focșani, de patru membri ai Consiliului Județean al Elevilor. Astfel, funcțiile de delegat au fost ocupate de David  Drăgan, președinte al structurii, și  Bianca-Elena Vasile, vicepreședinte al Consiliului Județean al Elevilor Sibiu. Printre elevii participanți din județul Sibiu s-au numărat și membri ai Biroului de Presă al Consiliului Național al Elevilor, și anume Sandra Danciu, redactor al Consiliului Național al Elevilor și vicepreședinte CJE Sibiu, și Denis Rotari, fotograf CNE și director al departamentului foto al CJE Sibiu.

Părinţii, profesorii şi elevii sunt de acord ca telefoanele să fie permise în şcoli şi nu interzise aşa cum s-a întâmplat în Franţa. Ministrul Educaţiei Ecaterina Andronescu a spus marţi că nu va interzice folosirea telefoanelor mobile în şcoli. “Să interzici ceva nu înseamnă totdeauna că ai şi rezolvat o problemă”, a declarat Andronescu.

Reprezentanţii elevilor spun că decizia folosirea telefonului la clasă ar trebui să ţină de profesor.

“Dacă ar fi să ţinem cont de ce spun cadrele didactice ar trebui interzise. Dar dacă ar fi luată o măsură aşa de drastică, atunci nu ar mai putea fi folosite nici la predare. Profesorii este clar că ar merge pe interdicţie. De multe ori, s-au trezit în situaţii neplăcute, sunt copii care altceva nu mai fac la ore decât să înregistreze fiecare mişcare a profesorului. Cert este că în sala de clasă mobilele ar trebui folosite cu acordul profesorului”, a afirmat Marius Nistor, preşedintele Federaţiei Spiru Haret.

Acesta a mai spus că problema folosirii sau interzicerii mobilelor la şcoală va fi pusă şi atunci când se va discuta noua lege a educaţie.

“Vom discuta această problemă şi îi vom întreba şi pe părinţi şi pe profesori. Decizia interzicerii telefoanelor nu poate fi luată fără discuţii sincere între profesori, părinţi şi elevi. Oricum trebuie să ne dea de gândit că în Franţa s-a luat măsura interzicerii telefoanelor în şcoală, înseamă că au existat nişte argumente pentru o astfel de măsură”, a mai spus Marius Nistor.

Părinţii spun că telefoanele trebuie să lăsate elevilor.

“Am avut discuţii aprinse în urmă cu un an pe această temă. Dacă îi interzici să nu-l mai folosească în timpul orei e o treabă. Dar nu-i putem interzice să vină cu telefonul la şcoală, pentru că mulţi dintre copii sunt controlaţi de părinţi când pleacă şi când ajung la şcoală. Este o chestiune de control”, a spus Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi. Acesta mai spune că regulamentele şcolare în vigoare arată clar când elevul poate folosi telefonul.

“Nici acum nu ai voie să-l foloseşti în timpul orelor. E foarte bine reglementată şi treaba asta. Copilul vine la şcoală şi îşi pune telefonul pe silent în geantă, ori îl pune într-un loc special amenajat şi îl ia la pauză. Nu poate fi interzis să-l folosească în pauză”, a mai spus Iulian Cristache.
La rândul lor, elevii spun că orele ar trebui să fie atât de interesante încât ei să stea foarte atenţi la oră şi nu să folosească telefoanele, cum se întâmplă uneori în prezent.

“Noi am militat pentru permiterea telefonului în şcoli. Nu văd rostul interzicerii telefonului. Ideea principală pentru care noi milităm este ca elevii să fie atât de atraşi de ore, iar orele de curs să fie atât de interesante încât ei să nu mai stea pe telefon. Este un caz la Suceava în care un profesor fugărea un elev cu un mop prin şcoală. Dacă nu era dovada filmării cu telefonul aşa ceva nu se ştia”, a spus Petru Apostoaia, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Reamintim că marţi Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, a declarat că nu va interzice folosirea telefoanelor mobile în şcoli.

“Ar trebui să folosim telefonul pentru procesul de învăţare, nu să-l interzicem. Responsabilităţile sunt împărţite între părinţi şi şcoală. Iar profesorul este cel care va decide cum să-şi gestioneze ora. Adică eu ca profesor am autoritatea pe care o predau şi ştiu ce am de făcut în timpul orei. Nu trebuie să-l sfătuiesc eu ce să facă. Nu sunt şcolile identice, nu sunt clasele identice, nu sunt copiii identici. Adaptarea metodelor pedagogice la ceea ce reprezintă clasa respectivă este calea pe care profesorul trebuie să managerieze ora”, a declarat Andronescu.s

Din categoria “Mama ar trebui să gatească atât de bine legumele, încât să nu-mi mai facă poftă ciocolata”:
“La rândul lor, elevii spun că orele ar trebui să fie atât de interesante încât ei să stea foarte atenţi la oră şi nu să folosească telefoanele, cum se întâmplă uneori în prezent”.

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, speră ca din anul viitor toate clasele din România să fie dotate cu tablă inteligentă, iar fiecare elev să aibă tabletă, precizând că valoarea proiectului este de 400.000.000 de euro. Acesta urmează să fie aprobat de Comisia Europeană. 

“Am scris fişele pe proiecte, vedem cum ne acceptă. E un proiect foarte mare, trebuie să mergem la Comisia Europeană să le aprobe. Probabil va dura până când demarăm proiectul. Din informaţiile pe care le am este vorba despre cel puţin două-trei luni. (…) O sumă mare. 400.000.000 de euro”, a declarat, marţi, ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu.

Ministrul a subliniat că speră ca începând cu anul viitor proiectul să fie pus în practică.

„Am putea spera (n.r- de anul viitor să fie în şcoli). Noi avem prevăzute toate şcolile pentru toţi copii din gimnaziu şi liceu, dar rugămintea mea e să avem răbdare pentru că nu se poate totul o dată. Nu cred că găsim un producător care să cuprindă 90.000 de table inteligente, câte clase avem, şi un număr important de copii (…) probabil un milion jumătate – milion şi şapte sute de mii”, a adăugat Ecaterina Andronescu. […]/ integral pe mediafax.ro

Când nu e la putere, ai impresia că e o doamnă echilibrată. Cum a ajuns ministru al Educației, spune numai tâmpenii și te duce așa, de stai cu sufletul la gură, în suspans, pe care din ele le va și făptui mai întâi.

Una dintre cele mai grave, pe care nu a inventat-o ea, ci o moștenește și asumă, este dotarea școlilor cu tablete inteligente. Tărășenia costă 400 milioane euro. 400 milioane euro!!!! Bani publici (europeni). Care ar putea fi investiți în profesori, adică în ce este esențial în actul educațional.

Dar, nu. Ei sunt investiți în tablete, în ciuda faptului că:
– dau depenență
– sunt ineficiente
– vor deveni medii de accesare a orice, numai a lecțiilor nu
– erodează relația profesor-elev

Nu există niciun studiu serios care să ateste beneficiile digitalizării educației. Există însă precedente cunoscute de eșecuri majore. Unele s-au lăsat cu anchete și procese (în SUA). Evident, însă, că, atunci când miza sunt atâția bani, nu vei vedea prea mulți pronunțându-se critic pe tema asta.

De pe urma unei astfel de afaceri câștigă producătorii de tablete și creatorii de aplicații. De pierdut au elevii, profesorii și părinții.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *