Selectați pagina

Părinții cer revenirea elevilor la școală din toamnă, motivând că învățământul la distanță nu este accesibil tuturor copiilor

Părinții cer revenirea elevilor la școală din toamnă, motivând că învățământul la distanță nu este accesibil tuturor copiilor

Peste 400 de părinți au semnat o petiție prin care cer revenirea elevilor la școală, din 1 septembrie.

Solicitată de IPN, autoarea petiției, Valeria Kuznețova, a spus că învățământul la distanță nu este accesibil tuturor copiilor.

Nu toți au calculatoare și internet ca să se poată implica în acest proces. La fel, elevilor le lipsește comunicarea față în față cu profesorul și cu colegii de clasă. Petiția vine în contextul în care, la această etapă, nu există nicio previzibilitate legată de modalitatea de organizare a noului an de studii. Ministerul Educației, Culturii și Cercetării nu a emis nicio decizie în acest sens.

În petiție se menționează că, de când copiii învață de la distanță (impuși de situația epidemiologică, n.r.), autoritățile nu au întreprins suficiente măsuri pentru a asigura accesul la educație pentru toți copii, dar și condiții de muncă pentru profesori. Nu s-a luat în vedere nici faptul că elevii din clasele primare nu pot să folosească independent tehnica de calcul și au nevoie de supraveghere, în timp părinții trebuie să meargă la muncă.

Părinții au constatat că procesul educațional de la distanță s-a dovedit a fi neeficient. Elevii sunt lipsiți de contactul personal cu profesorul, iar drept urmare nu există un dialog și un control potrivit. Copiii sunt lipsiți de interacțiunea cu semenii lor, iar drept consecință are de suferit componenta de socializare a procesului educațional. O eroare a autorităților din educație, în opinia părinților, este păstrarea, în condițiile educației la distanță, a aceluiași program de studii elaborat pentru educația în clase.

Valeria Kuznețova crede că și la scoală pot fi respectate condiții de distanțare socială și igienă personală care să nu permită răspândirea coronavirusului, iar acest fapt l-au demonstrat alte țări, în care elevii au revenit în sălile de studii.

Colectarea semnăturilor pe petiție a început pe 5 iulie. Săptămâna viitoare aceasta va fi transmisă către Guvern, Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării și Avocatului Poporului.

Solicitată de IPN, secretarul de stat pe domeniul educației la Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, Natalia Grîu, a menționat că astăzi se aprobă Regulamentul pentru funcționarea grădinițelor, iar un document similar a fost făcut și pentru redeschiderea școlilor. Acest document este la consultări la Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale.

„Nu aș vrea să comentez această petiție, pentru că noi ne pregătim de deschiderea instituțiilor de învățământ și nu de reluarea învățământului de la distanță și suntem foarte încrezători că ne va reuși împreună acest lucru și vom putea fi pregătiți către 1 septembrie să reanimăm instituțiile de învățământ, acordându-le elevilor un mediu sigur și protectiv înainte de toate”, a adăugat Natalia Grîu.

Natalia Grîu a mai spus că nimeni nu știe cum vor evolua condițiile epidemiologice până la 1 septembrie. MECC a elaborat totuși textul unor reglementări privind managementul și pregătirea instituțiilor de învățământ pentru reluarea învățământului în clase. Redeschiderea va fi individualizată, de la instituție la instituție, în funcție de numărul de copii, de spațiul pe care-l are, de transportul copiilor, mediul urban sau rural, condițiile de igienă, existența tehnicii de calcul. Poate fi învățământ combinat, și în clasă, și la distanță.

Instituțiile de învățământ de toate nivelele au fost printre primele entități care și-au sistat activitatea din cauza pandemiei de COVID-19, la mijlocul lunii martie. Până la sfârșitul anului școlar, elevii au învățat la distanță.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Статьи на русском языке

Статьи на русском языке