Selectați pagina

Noua structură religioasă din Ucraina şi greco-catolicii vor restaurarea comuniunii euharistice dintre Roma și Constantinopol

Noua structură religioasă din Ucraina şi greco-catolicii vor restaurarea comuniunii euharistice dintre Roma și Constantinopol

Potrivit lui Svyatoslav Shevchuk, conducătorul organizației ucrainene uniate (greco-catolici), este necesar să se depună toate eforturile pentru a restabili unitatea originală a „ramurilor” catolice și ortodoxe ale Bisericii din Kiev.

În plus, este necesar să se facă distincția între conceptele „unității” și „unificare”, a explicat Shevchuk într-un interviu recent pentru Glavkom.

„Aceasta este poziția pe care am încercat să o declar în timpul sărbătorilor pentru aniversarea a 1030 de ani de la botezul Rusiei-Ucraina. «Unificarea» este ceea ce s-a întâmplat astăzi în sânul Ortodoxiei Ucrainene, când a fost creată o nouă structură cu statut local. Dar când vorbim despre o „mână întinsă”, vorbim despre unitate, adică, rămânând în același timp, putem și trebuie să cooperăm în numele binelui poporului ucrainean, în numele adevărului, în numele a căutării unității universale cu creștinii, pe care o numim mișcarea ecumenistă”.

Potrivit lui, Biserica Greco-Catolică ucraineană (UGCC) caută o modalitate de a restabili unitatea cu „acum divizata Biserica Kieveană care s-a născut odată în apele botezului Niprului”, și aceasta este „realizabilă în contextul mișcarii ecumeniste moderne pentru restaurarea unității tuturor Bisericilor lui Hristos, apropierea Bisericilor ortodoxe și catolice. ”

Shevchuk a spus mai devreme că ideea unei comuniuni euharistice restaurate între ortodocși și uniați este o „perspectivă plină de bucurie”. Deocamdată, noua biserică schismatică ucraineană și uniații ucraineni au elaborat o foaie de parcurs pentru cooperarea în diferite domenii, a explicat „Mitropolitul” Epifanie Dumenko.

După consiliul de unificare din 15 octombrie, Shevchuk a salutat consolidarea a două structuri schismatice într-una ca „darul lui Dumnezeu” pe drumul către „unitatea deplină a Bisericilor botezului lui Vladimir”. De asemenea, el a menționat că, de atunci, cele două grupuri „merg împreună în istorie, spre unitate, spre adevăr”.

În opinia sa, restaurarea comuniunii euharistice dintre ortodocși și catolici ar fi o „împlinire a poruncii lui Hristos, în care «toate vor fi una»”. Și acest lucru va fi realizat, crede el, de noua structură ucraineană care se alătură mișcării ecumeniste:

„Astăzi mișcarea ecumenistă la scară universală este un fapt. Nu mai poate fi oprită. De aceea este foarte important ca biserica noastră sora, nou-născută Biserica Ortodoxă Autocefală a Ucrainei, să se alăture acesteia. Să nu se închidă în sine. Iar această căutare a unității universale între Bisericile catolice și cele ortodoxe este foarte dinamică în Ucraina. Nu este de mirare că Sfântul Papă Ioan Paul al II-lea a numit Ucraina un «laborator de ecumenism».

Ideea era că nu am construit două patriarhii diferite, ci am căutat să creăm o Patriarhie Kieveană unificată, care să fie recunoscută atât de Sfântul Scaun din Roma, cât și de Constantinopol. Suntem conștienți de faptul că acest fel de unitate va fi posibil atunci când procesul ecumenist va fi încoronat la nivel universal prin restaurarea comuniunii euharistice dintre Roma și Constantinopol. Aceasta nu este o gândire utopică, așa cum o numesc unii. Acesta este scopul mișcării ecumeniste.

Știm că Biserica mamă din Kiev, care este rădăcina comună a Ortodoxiei Ucrainei și a Bisericii Greco-Catolice, a reacționat dureros la decalajul dintre Roma și Constantinopol. Timp de mulți ani, primatul, episcopatul, monahii și credincioșii Bisericii de la Kiev au considerat aceasta un conflict local, o ceartă între latini și greci. Dar, mai târziu, acest decalaj a rupt interiorul Bisericii de la Kiev în bucăți. De aceea, astăzi este necesar să depunem toate eforturile nu numai pentru a depăși divizarea Ortodoxiei Ucrainene, ci și pentru a teologiza serios, a ne ruga și a lucra pentru a restabili unitatea inițială a Bisericii de la Kiev în ramurile sale ortodoxe și catolice. Și UGCC poartă memoria Bisericii mistice a creștinismului indivizibil al primului mileniu”, a concluzionat Shevchuk.

Traducere după http://orthochristian.com/118536.html de către ortodoxinfo.ro

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *