Selectați pagina

Mass-media încearcă să ne convingă că a fi bărbat înseamnă a purta cercei, să plîngi şi să porţi rochii

Mass-media încearcă să ne convingă că a fi bărbat înseamnă a purta cercei, să plîngi şi să porţi rochii

Potrivit unei cunoscute reviste pentru bărbați, „Noua Masculinitate” este dată de bărbații care poartă cercei și rochii uriașe care seamănă cu niște saci de dormit, dar și de faptul că plâng, relatează Active News

„Coperta Pharrell a noului număr al revistei definește Noua Masculinitate a GQ, o explorare a identității, a culturii și a stilului în 2019”, este mesajul postat de revista din SUA pe contul de Twitter.

Imaginea de pe coperta GQ îl prezintă pe muzicianul Pharell, care poartă un cercel, iar ca ținută are ceva ce multe persoane descriu drept o chestie între o rochie și un sac de dormit.

În alte fotografii Pharrell este înfățișat plângând, purtând o haină lungă cu imprimeu de leopard.

Potrivit redactorului șef al GQ, Will Welch, problema pe care publicația vrea să o aducă în atenție este „o explorare a modurilor în care noțiunile tradiționale de masculinitate sunt contestate, schimbate și răsturnate” într-o „cultură omniprezentă de intimidare sexuală și violență, de inegalitate de gen”.

„Noua copertă GQ sărbătorește feminizarea bărbaților, nu masculinitatea. Dorința și abilitatea de a proteja, dorința de a conduce și forța emoțională nu au nicio legătură. Masculinitatea NU ESTE în niciun caz pe această copertă. Bărbații nu merg la război cu o rochie”, a comentat ironic Robby Starbuck.

Nebunia cu „masculinitatea” nu e nouă. A fost declanșată la începutul anului de o campanie a celor de la Gillette, care, într-un spot publicitar denunța faptul că „masculinitatea e toxică”.

Cu doar câteva zile înainte de apariția acestui spot, Asociația Americană de Psihologie (APA) concluziona că „masculinitatea tradițională este toxică”, indicând drept comportamentele masculine „toxice” stoicismul, competitivitatea, masacrarea emoțiilor, ascunderea suferinței și spiritul de aventură. Studiul APA concluziona că „unele norme sociale masculine pot avea consecințe negative asupra sănătății băieților și bărbaților”. Cheia acestor norme nocive este presiunea asupra băieților de a-și suprima emoțiile (băieții „obișnuiți” nu plâng), susține APA.

Sursă: https://www.gq.com/story/masculinity-is-changing-editors-letter-november-2019

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *