Selectați pagina

În apărarea Sfântului Iustin Popovici

În apărarea Sfântului Iustin Popovici

sf_justin_popoviciAnul trecut a fost editată o carte în care este defăimat Sfântul Justin Popovici. Autorii sunt: Pr. Aurel Pavel și Ciprian Iulian Toroczkai, iar titlul este „Adevăratul și falsul ecumenism. Perspective ortodoxe asupra dialogului dintre creștini”. Cartea a fost editată de Editura Universității Lucian Blaga din Sibiu și Editura Andreiana.

Autorii având pregătire academică, defăimarea este foarte subtilă, mai ales în prima parte.

La pagina 129 găsim scris: „În opinia noastră, atitudinea anti-europeană și anti-ecumenică a părintelui Iustin Popovici nu poate avea la bază renașterea neo-isihastă pe care a cunoscut-o Ortodoxia în secolul XX”.

Aici trebuie să spunem că Sfântul Justin Popovici nu a avut o atitudine anti-ecumenică, ci o atitudine ortodoxă anti-ecumenistă. El nu s-a pronunțat niciodată împotriva ecumenicității Bisericii, ci împotriva ecumenismului. Iar ecumenismul este o născocire masonică ce urmărește instalarea unei religii mondiale, ca o componentă a noii ordini mondiale.

Sfântul Justin ne îndeamnă să păstrăm dreapta credință așa cum a fost formulată la Sfintele Sinoade Ecumenice. Este lipsită de temei acuzația de „atitudine anti-ecumenică”. În plus, cunoaștem din viața Sfântului Justin faptul că iubirea sa ortodoxă, sobornicească, pentru toți ortodocşii, a fost şi a rămas pe viață una dintre caracteristicile sale principale. Întreaga sa viață s-a rugat şi pentru frații ortodocşi ruşi şi greci. Este încă o dovadă a faptului că Sfântul Justin nu era atins de boala naționalismului extremist, ci avea o înțelegere ecumenică a Ortodoxiei.

În ceea ce privește acuzația de „atitudine anti-europeană”, menționăm faptul că Sfântul Justin nu a scris nimic împotriva Europei, în sensul comunității umane. Nu a jignit niciun neam din Europa. Nu a scris nimic în favoarea distrugerii Europei. Nu a lucrat niciodată împotriva neamurilor care viețuiesc în Europa. Prin urmare, nu a avut atitudine anti-europeană. Ştim însă că, studiind în occident și pătrunzând în cultura europeană până în profunzimile ei, el „cu inima şi mintea ortodoxului răsăritean, nu a putut să o accepte fără criticile radicale şi necruțătoare la adresa antropocentrismului. A înțeles foarte bine contradicția dintre viețuirea ortodoxă şi cultura apuseană umanistă.  A criticat cultura umanistă de origine masonică ce a invadat Europa. Așadar, nu a avut atitudine anti-europeană, ci anti-masonică.

Autorii cărții afirmă că atitudinea Părintelui Justin Popovici „nu poate avea la bază renașterea neo-isihastă pe care a cunoscut-o Ortodoxia în secolul XX”. Prin această afirmație, autorii încearcă să îl marginalizeze pe Sfântul Justin, prezentându-l ca pe un extremist, rupt de „renașterea neo-isihastă pe care a cunoscut-o Ortodoxia în secolul XX”. Pentru a crea această impresie, autorii încearcă o antiteză între atitudinea „exclusivistă” a Sfântului Justin și atitudinea mult mai îngăduitoare a Părintelui George Florovsky și a Părintelui Dumitru Stăniloae, scriind, la aceeași pagină: „alți teologi ortodocși cum ar fi Georges Florovsky sau Dumitru Stăniloae, deși au făcut parte din aceeași mișcare neo-patristică, au manifestat o atitudine mult mai deschisă față de dialogul inter-creștin”. Aici avem de făcut două observații.

În primul rând, nu există „dialog inter-creștin” în sensul în care îl folosesc autorii. Dialogul dintre ortodocși și papistași nu este dialog inter-creștin, pentru simplul fapt că papistașii nu sunt creștini. Creștinii fac parte din Biserica cea adevărată a lui Hristos. Papistașii, fiind rupți de Biserică din anul 1054, nu sunt creștini. Nici protestanții nu sunt creștini, fiindcă ei sunt desprinși din ramura deja desprinsă a papistașilor. Nici monofiziții nu sunt creștini, fiindcă sunt rupți de Biserică din anul 451. O crimă spirituală a ecumeniștilor este aceea că le lasă monofiziților, papistașilor și protestanților impresia că ar fi creștini, că ar face și ei parte din Biserica lui Hristos. Astfel, sărmanii monofiziți, papistași și protestanți stau liniștiți în rătăcirea lor, crezând în mod greșit că și la ei este mântuire. Datoria cea sfântă a ortodocșilor (a celor care au binecuvântare pentru această misiune) este să îi ajute pe protestanți, papistași și monofiziți să se unească cu Biserica lui Hristos.

În al doilea rând, faptul că Părintele Dumitru Stăniloae a avut o atitudine deschisă față de dialogul ortodocșilor cu heterodocșii se explică prin dorința sa de a prezenta heterodocșilor învățătura ortodoxă și istoria cea adevărată a Bisericii, astfel încât heterodocșii să lepede rătăcirile și să se unească cu Biserica Ortodoxă, care este adevărata Biserică a lui Hristos.

După ce au pregătit terenul psihologic al cititorului cu aceste defăimări subtile, autorii cărții trec la a doua parte a demersului defăimător: atacul pe față.

La pagina 130 găsim scris: „Preluate în anumite cercuri ortodoxiste conservatoare radicale sau în unele grupări politice interesate în disimularea religioasă a conflictelor interetnice, considerațiile Părintelui Iustin Popovici „ridicat la rangul de «oracol național» „pot, în concluzie, conduce la o autoexaltare fanatică și iresponsabilă a unei «Ortodoxii» ideale, inexistente ca atare”.

Prin aceste afirmații incredibile (incredibil de jignitoare și incredibile în sensul de ne-credibile), autorii alcătuiesc un scenariu demn de filmele cu intrigi complexe: „anumite cercuri ortodoxiste conservatoare radicale” (care or fi acelea?) și „unele grupări politice interesate în disimularea religioasă a conflictelor interetnice” (care?), punând mâna pe scrierile Sfântului Justin, declanșează „o autoexaltare fanatică și iresponsabilă”. Fanatism, iresponsabilitate, conflicte interetnice, disimulare religioasă, grupări politice, cercuri conservatoare radicale „Toate acestea, din cauza Sfântului Justin Popovici? Să fim serioși!

Autorii cărții, deranjați de poziția antiecumenistă a Sfântului Justin Popovici și de faptul că popoarele ortodoxe au primit întăriri duhovnicești prin scrierile sale, îl defăimează pe acesta, sugerând că a fost ridicat de popor „la rangul de «oracol național»”. Este normal ca poporul binecredincios să aibă evlavie la Sfântul Justin și să prețuiască scrierile sale de Dumnezeu insuflate. Poporul binecredincios a fost cel care a păstrat dreapta credință de-a lungul veacurilor, chiar și atunci când unii ierarhi și preoți au trădat Ortodoxia.

În final, câteva cuvinte despre titlul cărții: „Adevăratul și falsul ecumenism. Perspective ortodoxe asupra dialogului dintre creștini”. Am dovedit deja folosirea greșită a expresiei „dialogul dintre creștini”. Rămâne să vorbim despre „adevăratul și falsul ecumenism”. Există un singur ecumenism, care are însă mai multe componente: ecumenismul papal, ecumenismul zis „inter-creștin” și ecumenismul inter-religios. Aceste componente sunt tentacule ale aceleiași caracatițe. Toate sunt în slujba noii ordini mondiale.

Iar dacă autorii susțin că există un ecumenism adevărat și unul fals, îi întrebăm: Ce tip de ecumenism promovează Consiliul Mondial al Bisericilor? Adevărat sau fals? Dacă promovează ecumenismul fals, ce aveți cu Sfântul Justin care a luptat împotriva acestuia? Iar dacă promovează ecumenismul adevărat, atunci cine promovează ecumenismul fals?

de Ioan Vlăducă, apărut în nr. 21 al revistei ATITUDINI

Bibliografie

  • Viața unui sfânt: Avva Justin Popovici, traducere din limba sârbă, Editura Bunavestire, Galați, 2003.
  • Sfântul Justin Popovici, Biserica Ortodoxă şi ecumenismul, Mănăstirea Sfinții Arhangheli Mihail şi Gavril.
  • Vladimir Guettée, Papalitatea eretică, Ed. Scara, 2010.
  • Arhim. Haralambie D. Vasilopoulos, Ecumenismul fără mască, traducere din limba greacă.
  • Părintele Arsenie Vliangoftis, Ereziile contemporane „o adevărată amenințare, Ed. Evanghelismos, Bucureşti, 2006.
  • Sunt anticalcedonienii ortodocşi?, Texte ale Sfintei Comunități a Sfântului Munte şi ale altor Părinți athoniți privitoare la dialogul dintre ortodocşi şi anticalcedonieni (monofiziți), Ed. Evanghelismos, Bucureşti, 2007.
  • http://www.youtube.com/watch?v=7o7UGLTauHI (Elder Arsenie Papacioc – On Ecumenism)
  • http://www.youtube.com/watch?v=YizUf3Ti5jA (PS Iustinian Chira – Despre “rugaciunile impreuna”)

18 Comentarii

  1. toma din italia

    de ce vorbeste ori scrie cineva ca si cum i-ar fi dat voie mai multi(ce nici nu-l cunosc) sa o faca si pentru ei ? de-aici si pana sa vorbesti ca si cum ti-a spus STAPANUL TAU e doar un pas ori nu poti dovedi cu nimic aceasta voie de la DANSUL ba pe deasupra se poate sa ne spuna TUTUROR intr-o buna zi ca nu are nici-o treaba cu cei ca tine.
    a spune ca vreodata englezii,germanii,japonezii
    si altii care de fapt pregatesc prin fapte lumea de maine le pasa de asemenea lucruri cea mai veche nustiu ce cei mai vechi nustiu ce cea mai dreapta nustiu ce inseamna se vorbesti

    Răspuns
    • tzoana

      Fratilor, ecumenism, neecumenism, sectanti, ortodocsi, cred totusi ca oamenii trebuie iubiti pentru ca aproapele nostru este format din tot soiul de oameni iar in Biblie spune. a trebuie sa iubesti si pe cel ce te uraste, pentru ca a aiubi pe cel ce te iubeste este usor. Parintele Constantin Necula stie mai bine cum e cu dragostea de aproapele, daca il ascultati , o a vedeti. La servici am si martori de-ai lui iehova (care e cea mai spurcata secta) si cu toate astea ma inteleg bine cu ei atata timp cat nu vorbim de religie si Dumnezeu pentru ca atunci ma zburlesc. Sa nu uitam ca in om este chipul lui Dumnezeu iar daca urasti omul il urasti pe Dumnezeu. Ortodoxia trebuie aparata dar nu stiu daca cu violenta. Cred ca mai degraba va trebui marturisita pentru ca vin vremuri grele si de prigoana iar pentru asta trebuie sa ne rugam lui Dumnezeu ca sa ne inmulteasca rabdarea ca nu cumva sa ne pierdem pe drum ! Doamne, ajuta !

    • Matei

      Nu înţeleg unde observi tu ură?
      Un principiu de bază al ortodoxie e să iubeşti păcătosul, şi să urăşti PĂCATUL! Despre ce vorbim atunci doamnă sau domnişoară? Încurcăm coada vacii cu ştampila primăriei?

    • simona

      toma din italia ,

      Personal consider ca ai dreptate . Fiind din Italia ( da? ), poate ca ai dori sa ne spui punctul tau de vedere ( esti catolic?), deoarece acesta se numeste “dialog “, nu a vorbi doar unii in numele lor propriu , ca si cand ar vorbi in numele tuturor .Fiecare are dreptul sa-si exprime credinta , chiar daca ceilalti nu o impartasesc . Suntem oameni si ar trebui macar din acest punct de vedere sa fim civilizati , daca numele de crestin nu ni se pare suficient sa ne disciplineze.

  2. tzoana

    Imi place modul de exprimare. Mai intai ne tutuim dupa care ne “domnim”. In fine, domnule Matei, m-am chinuit ceva vreme sa vin cu un raspuns satisfacator si nu am unul, pentru ca stiu ca va fi urmat de un sir de replici care or sa imi ridice tensiunea asa ca nu are rost. Ne palce sa vorbim de teorie, dar PRACTICA…practica, domnule, ne omoara ! 🙂 Recititi-va comentatiul si poate intelegeti:)
    Nu sunt suparata si daca v-am suparat, sa ma scuzati, va rog !

    Răspuns
  3. simona

    tzoana,
    In sfarsit nu mai sunt singura pe acest blog ! Da , e foarte adevarat ca in spatele acestei “iubiri ” a pacatosilor si a urii pacatelor lor , se ascunde ceva nesincer. Acest lucru am incercat si eu sa le spun , anume ca nu trebuie sa folosim cuvinte jignitoare la adresa nici unui om , deoarece Il jignim pe Insusi Dumnezeu . Insa pe unele bloguri nu se fac rele afirmatii la adresa credinciosilor , ci direct la adresa ierarhilor . Nu pot sa decida anumiti preoti , ca adevarul este la ei , iar ceilalti sunt anatema , sau ca unii preoti nu mai au voie sa slujeasca , deoarece si-au pierdut harul , pentru ca au semnat nu stiu ce acte ! Am auzit ca au aparut si cazuri de divort pe astfel de motive , care inca nu au o baza atestata in mod real.Eu ma abtin ca de la niste blesteme a face referiri jignitoare , chiar la adresa sectelor . Oare acestia nu s-au ratacit datorita lipsei de iubire a semenilor ? Eu cred ca toate pacatele au legatura cu lipsa de iubire.
    Doamne ajuta si va iubesc , fratilor , oricine ati fi de pe fata pamantului !

    Răspuns
  4. simona

    tzoana,
    Pentru ca tot ma aflu aici , da-mi voie sa-ti dau un sfat : nu te mai zburli la ei . Incearca sa-i castigi cu dragoste . Citeste la parintele Constantin Sarbu , despre Taina spalarii picioarelor .Doamne ajuta!

    Răspuns
  5. simona

    Domnule Ioan Vladuca,

    ” În al doilea rând, faptul că Părintele Dumitru Stăniloae a avut o atitudine deschisă față de dialogul ortodocșilor cu heterodocșii se explică prin dorința sa de a prezenta heterodocșilor învățătura ortodoxă și istoria cea adevărată a Bisericii, astfel încât heterodocșii să lepede rătăcirile și să se unească cu Biserica Ortodoxă, care este adevărata Biserică a lui Hristos “.

    Referitor la textul de mai sus , ar fi binevenit sa aduceti un citat din care sa reiasa cele spuse de dv. , pentru ca eu voi aduce numeroase citate din care se vede clar motivatia deschiderii fata de heterodocsi si anume iubirea dumnezeiasca , pe care nimeni nu a descris-o mai bine in cuvinte omenesti , ca Pr. Dumitru Staniloae.
    Totusi , din cuvintele dv. se intelege ca , de fapt nu exista nici un fel de ecumenism , atata timp cat nu oferiti ca varianta forma corecta a ecumenismului . Dv. cum aplicati ecumenismul in viata de toate zilele , mai concret in iubirea de vrajmasi , in afara de afirmatia cvasi generala ” noi iubim pe pacatosi , dar uram pacatul “?

    Răspuns
    • tzoana

      Am eu o patima veche cu care ma lupt de ceva vreme. Mania. Foarte repede ma enervez si cateodata imi iasa le gura cuvinte pe care le regret imediat. Cu rusinare recunosc ca sunt doar la inceput pe drmul asta care nu e deloc usor si incerc sa citesc pe cat posibil cat cat mai multe carti religioase ca sa inteleg si sa ma apropii de adevarata cale.

    • name

      Postul ajuta foarte mult, mai ales acesta lung, am tinut si eu prima data anul trecut si s-a milostivit Dumnezeu si am rivnit sa il tin pe tot, daca la inceput eram cu ginduri ca nu o sa imi ajunga mincarea si mie, si n-o sa reusesc sa le fac pe toate, la sfirsit deja nu imi mai pasa o sa imi ajunga ceva sau nu, eram calma mai mereu, in genere s-a produs o schimbare. Dar trebuie de mentinut aceasta, eu am facut nesocotinta si am stricat acea stare….

    • simona

      name,

      Trebuie sa fii constienta ca asa lucreaza Duhul Sfant cu oamenii.La inceput ne ajuta , dupa care se retrage , ca sa-L dorim, sa-I simtim lipsa si sa ne smerim in acelasi timp.
      Dupa ce “gusti” o anumita stare , nu mai poti trai ca inainte si, chiar daca mai vin si caderi , sufletul tanjeste dupa acea stare de bine pe care am pierdut-o.Trebuie doar sa ne rugam , sa ne dea Dumnezeu ravna si putere , pentru a ne intoarce.
      Orice nevointa , ca e post , sau metanii , sau rugaciune cu lacrimi ,mai de lunga durata , ne ajuta la usurarea sufletului si ne aduce o intarire . Eu as recomanda asa: daca ai pierdut postul , fa niste metanii, sau rugaciuni mai lungi (eventual la miezul noptii ) si harul va veni din nou.Dar cel mai bine este sa mergem la duhovnic , sa ne spovedim si sa facem canonul pe care ni-l da parintele si daca vrem sa citim , sau sa facem o anumita nevointa , sa cerem binecuvantare. Pentru ca a face ceva de unii singuri , nu prea aduce roade binecuvantate, iar cuvantul duhovnicului cuprinde doctoria pe care Insusi Dumnezeu ne-o prescrie.
      Doamne ajuta-ne noua , pacatosilor ! Amin !

    • name

      Multumesc mult pentru sfaturi! Am simtit o usurare in sfaturile tale 🙂

  6. simona

    tzoana,

    Nici ca se poate un suflet mai deschis si mai sincer ca al tau . In mod firesc asta te va ajuta sa ajungi mai repede ca altii acolo unde-ti doresti : aproape de Dumnezeu.
    Si eu am avut de furca cu aceasta patima (si poate mai am) . Ea vine din judecarea aproapelui si din lipsa de smerenie .Incearca sa nu raspunzi la provocari , taci si inghite .

    Alege de regula carti scrise de sfinti , pentru ca au Duh Sfant si te vor ajuta foarte mult in intelegere si luminare. Alte carti , chiar scrise de unii preoti si duhovnici , pot fi scrise din inselare si te vor vatama . Dupa ce-ti vei insusi duhul sfintilor , vei recunoaste singura care scrieri sunt bune si care sunt din inselare ( dar vor trece ceva ani). Foarte bune sunt scrierile sfintilor Ioan Gura de Aur , Vasile cel Mare, Ioan Scararul , Nicodim Aghioritul, Nil Athonitul, Marcu Ascetul , Maxim Marturisitorul , Ilie Miniat , Ignatie Briancianinov (una din cartile lui minunate se numeste “Despre inselare ” – unde arata ca nu toate cartile sunt bune de citit ), apoi Sfantul Siluan Athonitul , Iosif Sihastrul , Nicolae Velimirovici , etc, etc.Poti sa mai citesti cartile numite “Pateric “( cu intamplari si povete ) si , bineinteles , Evangheliile Noului Testament.
    Domnul nostru Iisus Hristos cu Maicuta Sa cea buna , sa te ajute si sa te ocroteasca ! Amin!

    Răspuns
  7. tzoana

    Doamne, ajuta !
    Multumesc pentru exemplele de carti. Chiar aveam nevoie !
    Am inceput cu Biblia. Desi o cumparasem de ceva vreme nu m-am simtit pregatita sa o citesc. M-am apucat totusi de ea cu Vechiul Testament si mi s-a parut cam greu de citit, asa ca am re-inceput cu Noul Testament. Mi-am propus ca in fiecare zi sa citesc macar 1 capitol sau 2. Am mai citit si Cararea Imparatiei, a lui Arsenie Boca, si primul volum al seriei “Spre Tabor”, a lui Ilarion Felea. As vrea sa citsc foarte mult dar cateodata parca ma simt legata de maini. Si cat mai insetez dupa vorbe de duh ! … aiurea e ca nu prea am cu cine sa vorbesc despre treburile astea fara sa se uite la mine ca la masini straine. Si asta tot din vina mea pentru ca inainte blamam bisericile si preotii urat de tot iar acum li se pare ceva anormal sa auda de la mine ca ma duc la biserica, ca tin pt un caracter fost, ca ii cert cand vorbesc urat (am avulegmatic si mi s-a reprosat lucrul asta si slava Domnului ca mi-am dat seama!)
    Am foarte mult de “sapat” la terenul sufletului, dar ma bucur enorm ca din toata bezna in care stateam am vazut raza aia fina de lumina dupa care sufletul meu tanjea de mult, fara ca sa imi dau seama. Sper sa pot lucra pana la capatul zilelor, ca sa ma pot bucura de roade 🙂
    Doamne, ajuta ! Dumnezeu sa binecuvanteze pe toata lumea!
    “Doamne, mila ta este in veac, lucrurile mainilor tale nu le trece cu vederea”

    Răspuns
  8. tzoana

    rescriu o parte ca vad ca s-a incurcanormal sa auda de la mine ca maat : …”iar acum li se pare ceva duc la biserica, ca tin post, ca ii cert cand vorbesc urat ( am avut ul caracter flegmatic si mi s-a reprosat lucrul asta si slava Domnuli ca mi-am dat seama!)

    Răspuns
  9. tzoana

    Pe cuvant ca nu stiu ce are. Scriu cum trebuie iar cand se posteaza, se posteaza aiurea. Reiau o parte : “iar acum li se pare anormal sa auda de la mine ca ma duc la biserica, ca tin post, ca ii cert cand vorbesc urat (am avut un caracter flegmatic si mi s-a reprosat lucrul asta si slava Domnului ca mi-am dat seama” .

    Răspuns
  10. simona

    tzoana,

    Doamne ajuta!
    Orice suflet de om tanjeste dupa lumina , bine ai zis , caci din asta e si facut , dar noi l-am acoperit cu pacate.
    Este ca o minune de la Dumnezeu cand ne dam seama de pacatele noastre , insa avem de luptat pana la moarte cu neajunsurile noastre sufletesti . Sunt pacate subtiri , care sunt atat de ascunse , incat numai Dumnezeu ne poate ajuta sa scapam de ele (” De cele ascunse ale mele curateste-ma si de cele straine fereste pe robul Tau ; de nu ma vor stapani , fara prihana voi fi si ma voi curati de pacat mare “- Ps. 18).
    Si eu ma confrunt cu aceasta problema : nu am cu cine vorbi despre Dumnezeu . Si eu devoram carti , cumparam cate o carte si nu ma culcam pana nu o terminam (nu ma refer la cele cu multe sute de pagini).
    Si cartile Pr. Ilie Cleopa sunt foarte folositoare , sunt dogmatice si patristice , cu invataturi corecte si placute la citit . Mi-a mai placut si Pr. Selafiil cel orb de la Noul Neamt , pentru smerenia si blandetea lui , un fel de Serafim de Sarov , in alta ipostaza.Fiecare Sfant na face cate un dar frumos , o bucurie in comuniune cu Hristos.
    Doamne ajuta si miluieste-ne pe noi, pacatosii !

    Răspuns
  11. simona

    name,

    Si eu multumesc bunului Dumnezeu ca am putut macar putin sa ajut pe cineva .
    Este foarte greu sa fii in nedumerire si sa nu stii ce sa faci . Dar te rog sa ma crezi ca nu e bine sa cazi in deznadejde nici daca ai face ucidere de om . Orice pacat ar face omul , este iertare . Tu deja ai inceput sa inveti calea dreapta si constiinta ta lucreaza . De fapt , acolo , in acea constiinta sta ascuns Duhul Sfant .El te va invata toate daca stii sa-ti dechizi “auzul”.
    Cand am inceput sa cred ( credinta este un dar pe care Dumnezeu il face cui voieste El , de aceea nu trebuie sa judecam pe altii ca nu au primit inca acest dar), Duhul Sfant ma invata toate , ca nu era nimeni sa ma povatuiasca , inca nu mergeam la biserica , doar citeam dintr-o Biblie sectara si am inceput sa fac ce scria acolo, la epistolele lui Pavel.Duhul Sfant mi-a dat pocainta , mi-a dat recunoasterea pacatelor , etc.
    Insa este imposibil sa ne indreptam dintr-o data .Pana la sfarsit tot gresim si tot invatam.Cu toate astea nu se aseamana om cu om , suflet cu suflet, desi ca oameni ne asemanam mult intre noi. Dar fiecare cu “boala ” si cu “medicamentul” lui.
    Mult curaj , sora draga , ai incredere in Dumnezeu ca El este mereu cu tine si prin orice ai trece , El stie de necazul si neputinta ta . Sa nu ai pretentii doar de la tine sau sa-ti pui nadejdea in tine ca vei face singura ceva , ci in toate sa-L chemi pe Dumnezeu , caci El se bucura de acei fii care nu-L uita niciodata.Fa-ti prieteni pe toti Sfintii ,cheama-i pe nume ca pe niste frati mai mari ai tai , ca sa se roage pentru tine lui Dumnezeu.
    “In lume necazuri veti avea,dar indrazniti, caci Eu am biruit lumea ” zice Iisus Hristos.

    Pentru rugaciunile Preacuratei Maicii Tale , Doamne Iisuse Hristoase , Fiul lui Dumnezeu , miluieste-ne pe noi , pacatosii !

    Răspuns

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne găseşti şi pe:

Статьи на русском языке

Статьи на русском языке