Selectați pagina

Google recunoaşte că a intervenit în referendumul irlandez pe tema avortului

Google recunoaşte că a intervenit în referendumul irlandez pe tema avortului

Compania Google a recunoscut că a intervenit în referendumul pe tema avortului din Irlanda din 2018, dar a afirmat că a fost doar pentru ,,a ajuta votanţii”.

În dezvăluirile făcute de site-ul pro-transparenţă Project Veritas, site-ul YouTube ,,a trecut pe lista neagră” un număr mare de filme de pe platforma sa înainte de referendum şi a intervenit în rezultatele căutărilor. YouTube este deţinut în totalitate de Google. Când irlandezii au căutat termeni specifici pe YouTube, rezultatele căutărilor lor au fost modificate manual de Google, asigurând astfel că filmele selectate de Google ajung în fruntea rezultatelor de căutare.

Printre căutările afectate de intervenţia Google au fost expresiile ,,catolic irlandez”, ,,viaţa copiilor nenăscuţi” şi ,,avortul este greşit”. Intervenţia în rezultatele căutărilor a avut loc cu o săptămână înainte de referendumul care a permis avortul la nivel naţional. Surse au dezvăluit ştirile pentru Project Veritas, care au fost coroborate ulterior de organizaţia de ştiri Breitbart. Unii observatori au remarcat că ar putea exista o manipulare similară a rezultatelor de căutare pe Google în cazul căutărilor legate de fosta secretară de stat Hillary Clinton şi folosirea (de către ea) a unui server de internet neînregistrat pentru comunicaţiile ei foarte secrete în cursul activităţii ei în cadrul administraţiei Obama.

Printre expresiile trecute pe lista neagră în cazul referendumului se numără: ,,avortul este barbar”; ,,avortul este greşit”; ,,avortul este crimă”; ,,anulaţi amendamentul 8”; ,,uciderea bebeluşilor nevinovaţi”; ,,dreptul la viaţă”; ,,avortul şi sindromul Down”; ,,uciderea copilului”; ,,avortul şi Biserica Catolică”. Un număr necunoscut de site-uri şi utilizatori YouTube a fost afectat de lista neagră a Google. De exemplu, The Irish Catholic, care este publicat în Irlanda, a observat că s-a aflat în rândul presei afectate.

Google neagă activitatea nepotrivită. Într-o declaraţie către Breitbart, Google a declarat: ,,În cursul referendumului irlandez privind avortul, sistemele noastre au adus conţinut autorizat în fruntea rezultatelor de căutare pentru întrebările legate de avort. Aceasta s-a întâmplat atât pentru întrebările pro-alegere cât şi pro-viaţă, nu a existat nici o deosebire”.

Grupurile pro-viaţă din Irlanda s-au înfuriat la auzul ştirilor. Potrivit The Irish Catholic, activista pro-viaţă Namh Ui Bhriain a spus că ea este preocupată de comportamentul secretos al Google. Spunând că votanţii au fost manipulaţi de Google, ea a adăugat: ,,Noi nu ştim care conţinut a fost blocat şi care a fost promovat. Acesta este un amestec evident într-un vot democratic”.

,,Pur şi simplu noi nu ştim care filme au fost promovate şi care au fost coborâte în listă, sau ce impact a avut acest lucru asupra alegerilor votanţilor”, a spus John McGuirk de la grupul pro-viaţă Salvaţi Amendamentul 8 (SaveThe8th). El a adăugat: ,,Rezultatul referendumului a fost incorect, astfel că este aproape imposibil să-ţi imaginezi că această hotărâre a Google a fost singura responsabilă pentru el”. Scriind în The Irish Catholic, McGuirk a spus că rămâne impresia că Google a căutat să schimbe ce au văzut votanţii pe YouTube în zilele cruciale dinainte de vot. La acea vreme, ziarele au încercat să convingă Google să elimine reclamele şi conţinutul ,,amăgitor” de pe platforma sa. În acelaşi timp, grupurile pro-avort au declarat că ele vor considera Google responsabil dacă ar pierde referendumul.

În cele din urmă, campania pro-avort din Irlanda a ieşit victorioasă. Într-un document dat publicităţii după referendum, Institutul Vieţii din Irlanda a acuzat Google şi mass-media pentru părtinirea observată. Documentul a identificat 6 motive pentru care mass-media putea fi acuzată, de exemplu că presa a fost ostilă campaniei de a păstra dispoziţiile pro-viaţă în constituţia irlandeză şi a fost ,,părtinitoare în mod masiv” în favoarea avortului.

În plus, Institutul Vieţii a acuzat ,,factorul Google” pentru pierdere. Interzicând reclamele din ambele tabere înaintea votului, a afirmat grupul, Google a favorizat în realitate tabăra pro-avort. ,,Google a pretins că ei au acţionat corect interzicând reclamele din ambele tabere, dar aceasta este o absurditate. Campania DA[1] nu a avut nevoie de Google”, a spus studiul, remarcând că activiştii pro-avort au avut toate publicaţiile de presă importante de partea lor ,,care au publicat gratis reclame care valorau milioane de euro zilnic pentru susţinătorii avortului”.

Unii conservatori din SUA şi-au exprimat îngrijorările că Google şi alte platforme de reţele sociale se angajează în manipulare politică. De exemplu, în aprilie, senatorul american Ted Cruz (republican de Texas) a spus în cadrul unei investigaţii într-o subcomisie juridică faptul că unii americani cred că unele firme de tehnologie sunt părtinitoare împotriva conservatorilor. ,,Dacă companiile tehnologice chiar îşi folosesc puterile de monopol pentru a cenzura discursul politic, cred că acest lucru ridică chestiuni reale antitrust”, a spus Cruz.

Facebook, Google şi Twitter au negat că platformele lor sunt părtinitoare politic.

Sursa: www.lifesitenews.com, 5 iulie 2019, Undercover video proves Google interfered in Irish abortion referendum

Traducere: Catacombele Ortodoxiei

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *