Selectați pagina

Difuzarea programelor informative de la canalele de tv din Rusia ar putea fi interzise în RM

Difuzarea programelor informative de la canalele de tv din Rusia ar putea fi interzise în RM

tvParlamentul examinează trei proiecte de lege care interzic complet difuzarea în RM a programelor informative de la canalele de televiziune din Rusia. Potrivit corespondentului agenţiei INFOTAG de la Parlament, iniţiatorii proiectelor sunt deputaţii Partidului Liberal (PL) şi ai Partidului Democrat (PDM), care fac parte din coaliţia de guvernare.

Potrivit proiectului de modificare a Codului Audiovizualului, posturile de televiziune vor fi obligate să difuzeze programe autohtone cu caracter informativ şi analitic în proporţie de 100%, dintre care 80% – în limba română.

„Totodată, se va permite difuzarea programelor informative şi emisiunilor politico-analitice produse în statele membre ale UE, SUA, precum şi statele care au ratificat Convenţia Europeană cu privire la televiziunea transfrontalieră”, se arată în document.

Pentru încălcarea acestor prevederi vor fi aplicate sancţiuni dure: amendă de la 30 mii lei la 50 mii lei, suspendarea licenţei de emisie pentru o perioadă de 30 de zile sau retragerea licenţei de emisie. Autorii proiectului de lege nu ascund faptul că documentul are drept scop limitarea difuzării programelor informative şi emisiunilor politico-analitice de la posturile ruseşti.

„Noi trebuie să ne protejăm spaţiul informaţional. Scopul proiectului de lege este de a feri cetăţenii ţării de propaganda orientată spre dezbinarea societăţii, conflicte etnice şi ura rasială. Aşa procedează toate ţările care au grijă de siguranţa lor, inclusiv informaţională”, a spus deputatul liberal Lilian Carp.

„Aceste proiecte de lege încalcă grav drepturile minorităţilor naţionale şi interesele spectatorilor. Nu este nici un sens să examinăm documentele, căci ele din start contravin Constituţiei şi Convenţiei Europene a Drepturilor Omului”, a spus deputatul socialist Grigori Novac.

Liderul PCRM, Vladimir Voronin, a declarat că „proiecte de lege urmăresc subminarea totală a libertăţii de exprimare şi manipularea opiniei publice”.

Liderul fracţiunii comuniste, Inna Şupac, a spus că „documentele sunt elaborate în favoarea holdingului media „General Media Group”, din care fac parte şase posturi de televiziune care susţin guvernarea”. Potrivit ei, pentru întreţinerea acestor televiziuni se cheltuiesc 8 mil. euro anual şi proprietarul lor tinde să monopolizeze piaţa.

Ea a subliniat că documentele nu au primit avizul pozitiv al Comisiei de la Veneţia, iar OSCE a criticat iniţiativele orientate spre „introducerea cenzurii şi suprimarea libertăţii de exprimare”.

Sursa: http://evenimentul.md/

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *