Selectați pagina

Despre căsătoria creştină: Singurul motiv întemeiat pentru despărţirea soţilor este adulterul

Despre căsătoria creştină: Singurul motiv întemeiat pentru despărţirea soţilor este adulterul

Pentru că în vremurile noastre capătă credit concubinajul de probă, amintim creştinilor noştri cum este privită familia de către Biserică.

Căsătoria între bărbat şi femeie a fost binecuvântată de Dumnezeu imediat ce a făcut pe Adam şi Eva, şi în baza acestei binecuvântări, cei doi devin un trup, adică îşi aparţin unul altuia. Dumnezeu i-a binecuvântat înainte de a se cunoaşte trupeşte, deci, se cuvine ca la căsătorie tinerii să fie fecior şi fecioară. În Legea cea nouă, Mântuitorul ridică la rang de taină cununia şi adaugă că ceea ce a unit Dumnezeu, omul nu trebuie să despartă. Singurul motiv întemeiat pentru despărţirea soţilor este adulterul, de unde derivă şi marea gravitate a acestui păcat.

Conform canonului 98 de la Sinodul VI Ecumenic, logodna consfinţită prin slujba bisericească are putere de căsătorie, deşi nu dezleagă la relaţii trupeşti înainte de cununia religioasă.

A doua căsătorie este îngăduită de Biserică, dar în slujba cununiei li se face şi o certare pentru neînfrânare. Pentru a evita desfrâul, se îngăduie în cazuri excepţionale şi a treia cununie, dar niciodată a patra (canoanele Sfântului Vasile cel Mare).

Prin canonul 54 al celui de-al VI-lea Sinod Ecumenic, este interzisă căsătoria rudelor până la veri de gradul II. Canonul 72 al aceluiaşi Sinod Ecumenic spune că ’’nu este iertat bărbatului sau femeii ortodoxe să ia în căsătorie soţ eretic’’. În asemenea cazuri se cere ca soţul neortodox să treacă la ortodoxie. Cu nădejdea că se pot sfinţi ulterior unul pe altul (I Corinteni 7, 14), iar viitorii copii rezultaţi din căsătoria lor vor fi botezaţi ortodocşi.

Nu se pot face nunţi în posturi sau în zile singulare de post (miercuri, vineri, 11 septembrie (Tăierea Capului Sf. Ioan Botezătorul), 27 septembrie (Înălţarea Sfintei Cruci), în Duminica Rusaliilor, între Naşterea Domnului şi Botezul Domnului, în Săptămâna Luminată) – Canonul 66 al Sinodului VI Ecumenic.

1 Comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *