Selectați pagina

Demersul Congresului Parintilor ”Salvati copiii”

Demersul Congresului Parintilor ”Salvati copiii”

PARLAMENTUL REPUBLICII MOLDOVA

DLUI MARIAN LUPU

GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA

DLUI VLAD FILAT

A D RE S A R E

Astăzi familia din întreaga lume se ciocneşte de ameninţări serioase, iar Moldova nu este o excepţie în acest sens. Un prejudiciu considerabil asupra prosperităţii şi asupra drepturilor familiei astăzi îl aduc asemenea fenomene ca: distrugerea valorilor familiale tradiţionale, larga popularizare a alcoolismului, a narcomaniei, a prostituţiei, a homosexualităţii şi pedofiliei, propaganda publică a violurilor şi a libertinajului sexual, a modului de viaţă imoral şi antifamilial, propaganda divorţurilor şi a avorturilor, evidenta intervenţie a statului în viaţa familiei sub pretextul protecţiei neîndreptăţite şi incorect interpretate a drepturilor copilului, lipsa de respect în societate faţă de rolul de autoritate al părinţilor, distrugerea legăturilor fireşti familiale şi conflictul (neînţelegerea) între generaţii.

Multe din aceste fenomene distrugătoare, stăine de valorile culturale şi tradiţionale locale, se popularizează şi se răspândesc prin intermediul resurselor structurilor interstatale, precum ONU (Organizaţia Naţiunilor Unite) şi CE (Consiliul Europei).

Astfel se încalcă independenţa statului şi se denaturează (se falsifică) normele dreptului internaţional; se constată o vădită rea-întrebuinţare a mecanismelor dreptului internaţional şi o presiune nedrept orientată asupra ţării noastre.

Membrii Congresului ’’Salvaţi copiii’’ cer ca neapărat să fie revizuite legislaţia în vigoare a ţării şi practica existentă în diferite sfere ale vieţii sociale, cu scopul de a anula normele care sunt în detrimentul moralităţii societăţii şi a instituţiei familiei.

În domeniul învăţământului trebuie acordată o deosebită atenţie drepturilor familiei şi părinţilor în stabilirea înaltelor valori morale pentru copiii lor. Este necesar să fie recunoscut din nou rolul principal şi central al familiei în domeniul învăţământului copiilor. Părinţilor trebuie neapărat să li se ofere posibilitatea de a verifica conţinutul informaţiei din învăţământul şcolar şi de a contribui efectiv la perfecţionarea acestuia.

Cerem să fie garantat, dreptul părinţilor de a alege tipul de învăţământ pentru copiii lor, incluzând dreptul de a da copiilor educaţie şi învăţământ preşcolar şi şcolar la domiciliu, în familie.

Participanţii la Congresul ’’Salvaţi copiii’’ evidenţiază în special prioritatea familiei în procesul de educaţie a copiilor, referitor la partea intimă a vieţii omului. Familiarizarea copiilor cu diferite probleme legate de educaţia sexuală trebuie să se facă doar cu acordul părinţilor, care în prealabil trebuie să ia cunoştinţă cu toate materialele din acest domeniu, pus la dispoziţia copiilor.

Neapărat trebuie stopată practicarea programelor de studii noi, impuse, precum ’’Educaţia sexuală’’, care nu corespund cu valorile morale, tradiţionale şi familiale ale ţării noastre.

Învăţământul, în general, trebuie să educe în copii sentimentul moralităţii şi al pudorii şi să-i orienteze spre crearea unei familii şi la abstinenţă de la activitate sexuală până la căsătorie, cât şi în afara căsătoriei.

Membrii Congresului ’’Salvaţi copiii’’, preocupaţi de soarta familiei şi a ţării (a poporului), fac apel către reprezentanţii organelor de conducere a Republicii Moldova, către experţi şi către întreaga societate, cu rugămintea să facă tot posibilul ca să ocrotească şi să întărească instituţia familiei, moralitatea societăţii şi să se împotrivească hotărâtor la tot ce aduce daune familiei şi o distruge.

Luînd în considerație cele menționate, membrii Congresului părinților “Salvați copiii”:

  1. Susțin adresarea Înalt Prea Sfințitului Vladimir, Mitropolit al Chișinăului și a întregii Moldove și cer insistent parlamentului Republicii Moldova de a stopa proiectul de lege privind protecţia specială a copiilor în situaţie de risc şi a copiilor separaţi de părinţi, adoptat de către parlamentul Republicii Moldova la data de 21 martie în prima lectură. Conform prevederilor acestui proiect, orice familie din Moldova se poate trezi cu o decizie prin care ar fi lipsită de dreptul de ași educa copii. Prin votarea legii, parlamentul va legifera cele mai negative practici internationale din domeniul așa zisei justiței juvenile sau protecției sociale. Mii de familii în Europa suferă pe urma acestui fenomen iar tendința legislațiilor internationale revine la principiul educației copilului priortar de către familia biologică.

  2. Susțin sesizarea Centrului pentru Drepturile Omului în vederea modificării legii privind protecția de stat a sănătății publice din din 03 februarie 2009 și a legii nr. 547 din 21 iulie 1995 cu privire la învățămînt, în vederea legiferării dreptului de alternativă a părinților de ași vaccina sau nu copiii precum și dreptul de ași educa copii la domiciliu.

  3. Cerem Ministerului Educației să fie stopată practicarea programelor de studii noi, impuse, precum ’’Educaţia sexuală’’, care nu corespund cu valorile morale, tradiţionale şi familiale ale ţării noastre, iar în acest sens în regim de urgență să fie retrase din bibliotecile școlare volumul II al enciclopediei Larusse “Viața sexuală”.

6 Comentarii

  1. Mihail

    Va multumesc ca ati postat acest demers al parintilor.

    As adauga la acest demers inca niste idei, necesar de stiut pentru toti, dupa parerea mea:
    – Parintii care au primit ei însisi o educatie sunt deja niste modele dupa care se îndreapta copiii. Dar pentru a-i face pe acestia mai buni, este necesar sa facem din pedagogie un studiu;
    -Educatia permanenta este un proces de perfectionare a dezvoltarii personale, sociale si profesionale pe durata întregii vieti a indivizilor în scopul îmbunatatirii calitatii vietii, atât a indivizilor, cât si a colectivitatii lor.

    !!! Informarea si formarea parintilor în ceea ce priveste scolaritatea copilului presupune, cel putin, ca fiecare parinte sa cunoasca: -obligatiile legale privind educatia copilului;
    -drepturile de care dispune pentru educatia copilului;
    -importanta atitudinii lui pentru reusita scolara a copilului;
    -metodele de colaborare cu scoala.
    În acest scop este necesar un dialog între profesori si parinti; profesorii trebuie sa primeasca o pregatire în materie de relatie cu parintii, iar competenta lor în aceasta materie trebuie considerata ca o aptitudine profesionala; parintii trebuie sa fie pregatiti pentru a juca rolul lor educativ în cooperare cu profesorii; scolile trebuie sa asigure (asociatiilor) parintilor asistenta necesara.

    Cooperarea profesor-parinte în beneficiul elevului individual nu se poate substitui participarii parintilor la gestiunea scolii, din mai multe motive: parintii sunt responsabili legali ai educatiei copiilor lor, deci trebuie sa aiba posibilitatea de a influenta natura acestei educatii; modelele participative pot ajuta la coordonarea eforturilor educative si la orientarea adaptarii scolii la schimbarile din societate; este necesara o influentare pe plan local asupra rezolvarii problemelor locale si luarea deciziilor la nivelul cel mai de jos cu putinta; cei care sunt afectati de o decizie trebuie sa poata avea o influenta asupra ei; dezechilibrele balantei grupurilor de interes trebuie sa fie corijate autorizând persoanele interesate sa fie reprezentate dupa importanta implicarii lor în institutia scolara; participarea trebuie sa faca apel la competentele locale; participarea poate stimula initiativele si inovatiile.

    În numeroase tari reprezentantii parintilor în consiliile de administratie (gestiune) scolara sunt delegati de asociatiile de parinti, ceea ce le da un statut legal suplimentar de autoritate. Un minimum esential al participarii democratice la gestiunea scolii consta în instituirea prin lege a consiliului de administratie scolara, în care parintii sunt reprezentati corespunzator, si au nu numai rol informational si consultativ, dar si rol decizional si de control.

    De ce este importantă implicarea părinţilor în viaţa şcolii?
    Deoarece acesta este un drept şi o responsabilitate fundamentale.

    Implicarea părinţilor în educaţia copiilor lor reprezintă un drept recunoscut, atât la nivel naţional cât şi internaţional.

    Deoarece prin acest drept poate fi îmbunătăţită calitatea educaţiei.

    Numeroase lucrări de cercetare pun în evidenţă accentul pe influenţa incontestabilă pe care acest drept o are asupra învăţării şi a dezvoltării complete a elevilor.

    Doamne ajuta!

    Răspuns
  2. octavian

    In ceea ce ati expus apare o posibila problema: daca, totusi, vor exista aceste consilii de administratie scolara formate din parintii copiilor, ne putem gîndi că nu toţi părinţii vor fi ortodocşi convinşi şi nu toţi vor avea cerinţe morale la nivel ridicat. Societatea noastră e pestriţă, sînt oameni de toate felurile… Ce se va întîmpla dacă nişte părinţi necredincioşi vor avea de spus anumite hotărîri în asociaţia părinţilor?…

    Nu ne rămîne decît să ne rugăm să avem părinţi buni în societate, crestini, cu frică de Dumnezeu şi nădăjduim că generaţia care creşte va fi la fel.

    Răspuns
  3. Ala
  4. Dorin J.

    ştiu că întregul congres a fost filmat. Cînd vor apărea filmările de la congres pe internet, pe site?

    Răspuns
    • Aparatorul

      Luni.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne găseşti şi pe: