Selectați pagina

Consumatorii se plâng pe neconformitatea produselor “inteligente”

Consumatorii se plâng pe neconformitatea produselor “inteligente”

Tot mai mulţi consumatori se plâng pe neconformitatea produselor „inteligente” la Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorului şi Supravegherea Pieţei (APCSP). Pe parcursul anului trecut, la Agenţie au fost depuse 210 petiţii de acest fel, cu 30 mai multe ca în 2017. Iar de la începutul anului curent, 44 persoane s-au plâns pe telefoane mobile neconforme. Subiectul a fost discutat, astăzi, în cadrul unei conferinţe prilejuite de Ziua mondială a consumatorului, scrie trm.md

Potrivit directorului APCSP, Iurie Eremia, în cazul în care îi sunt încălcate drepturile, consumatorul poate scrie o plângere, în formă liberă, şi o transmite la Agenţie prin poştă, cu aviz recomandat. Petiţia poate fi dusă personal la Agenţie sau depusă online. „Consumatorul trebuie doar să depună plângerea, iar mai apoi procedurile continuă după lege”. Directorul APCSP susţine că cele mai frecvente petiţii reclamă neconformitatea produselor industriale, serviciilor turistice, serviciilor de transport avia şi celor comunale.

Prezent la eveniment, Marius Pârvu, preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România, a salutat schimbul de experienţă şi bune practici, mai ales în domeniul financiar-bancar, unde se întâlnesc frecvent clauze abuzive în contractele de creditare sau în cele din zona de utilităţi. „Noi le identificăm, propunem sancţiunea şi o transmitem spre instanţă şi ea este cea care hotărăşte cuantumul amenzii şi clauzele abuzive care trebuie înlocuite din contract”, a comunicat Marius Pârvu. O altă zonă problematică este şi cea a publicităţii. Există agenţi economici care anunţă promoţii, dar se dovedeşte că preţul de la raft nu corespunde cu cel achitat la casa de marcat. Românii se mai plâng şi pe calitatea proastă a alimentelor.

Pe parcursul anului 2018, la Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorului şi Supravegherea Pieţei din Chişinău au fost înregistrate peste 2 mii de petiţii. Ca urmare a acţiunilor de examinare a reclamaţiilor, au fost restituite consumatorilor sume de peste un milion de lei. În primele două luni ale anului curent, au fost înregistrate 255 de petiţii.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *